مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-04اقتصادي

معمای شرقی-7| آیا پول نفت صادراتی ایران به چین در شرایط تحریم به کشور بازمی گردد؟


با افزایش صادرات نفت ایران به چین به بیش از یک میلیون بشکه در روز، یک سوال جدی برای اذهان عمومی ایجاد شده است و آن اینکه آیا پول نفت صادراتی به چین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با روی کار آمدن دولت سیزدهم رویکرد جمهوری اسلامی ایران از اتکای صرف به غربی ها به تعامل اقتصادی با همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای منطقه، شرق آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی تغییر کرده است.

در این بین چین یکی از کشورهایی است که ظرفیت بالایی برای تعامل و تعمیق روابط اقتصادی با ایران دارد.

یکی از محورهای اصلی تعاملات ایران و مداوم توسط جریان رسانه ای غربگرای داخلی و خارجی تکرار می ‎شود عبارت اند از: هر چند صادرات نفت ایران به چین افزایش یافته است، اما پول فروش نفت ایران به چین به کشور بازنمی گردد البته طرح این شبهه تنها ناظر به تعامل نفتی ایران و چین نیست، بلکه درباره هر تعاملی که در جهت بی اثر کردن تحریم ها و همکاری با کشورهای بلوک مقابل آمریکا باشد به صورت زنجیره وار در سایت ها و فضای مجازی منتشر می شود.

در نتیجه ما با چند سوال اساسی مواجه هستیم: 1- آیا پول فروش نفت ایران به چین بازمی گردد؟ 2- اگر بله چگونه و از چه مسیرهایی این پول به کشور برمی گردد؟ پاسخ سوال اول مثبت است و پول فروش نفت ایران به چین به کشور بازمی گردد، اما درباره سوال دوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمای شرقی-7| آیا پول نفت صادراتی ایران به چین در شرایط تحریم به کشور بازمی گردد؟

معمای شرقی-7| آیا پول نفت صادراتی ایران به چین در شرایط تحریم به کشور بازمی گردد؟